L’Oréal Türkiye, Dünya Çevre Günü’nde dijital dünya için farkındalık yaratıyor
Türkiye’nin Tekno-Güzellik Devi 5 Haziran Etraf Günü hasebiyle bugüne kadar hayata geçirdiği uygulamalarını ‘Gücünü Teknolojiden Alan Sürdürülebilirlik', 'Gücünü Bilimden Alan Sürdürülebilirlik' ve 'Gücünü Beşerler İçin Kullanan Sürdürülebilirlik' başlıkları altında toplarken dijital dünyada da IMPACT+ ile hayata geçirdiği çalışması ile dikkatleri üstüne çekiyor. L’Oréal Türkiye’deki dijital kampanyalarında karbon emisyonunu yüzde 40’a varan oranda azaltırken global ölçekteki dijital çalışmalar ile 2023 yılında dünyanın etrafını uçakla 6 bin defa dolaşmaya muadil 55 bin tonluk karbon salınımının önüne geçti ve hoşluk kesiminde bir prensip imza attı.Yeşil bilimi ardına alarak bölüme istikamet veren ve tüketicilerin gereksinimlerine yönelik sürdürülebilir temelli tahliller geliştirerek, bu mevzuda güçlü taahhütlere imza atan L’Oréal Türkiye, artık de dijital dünyada sürdürülebilir tahliller geliştirmek için çalışmalarını sürdürüyor.Tüketicilerin %76’sı iklim değişikliği konusunda kaygı duyuyorDünya Etraf Günü öncesi L’Oréal Türkiye’nin ‘Gelecek İçin L’Oréal’ vizyonundaki gelişmeleri anlatan L’Oréal Türkiye Ülke Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, “Dünyanın en kapsamlı sürdürülebilirlik amaçlarını hayata geçirmeyi sürdürüyor; bilimin ışığında teknolojinin gücünden yararlanarak gezegenimize saygılı bir biçimde çalışmalarımıza her geçen gün bir yenisini ekliyoruz. Bugün sayılara baktığımızda sera gazı son iki milyon yılın en yüksek düzeylerinde, iki milyardan fazla insan su kaynaklarının yetersiz olduğu ülkelerde hayatını sürdürüyor. Bu tablo çerçevesinde, tüketicilerin giderek artan bir oranda çevresel tesirler konusunda hakikat bilgilendirilmeye ve şeffaf datalara sahip olmaya muhtaçlık duyduklarını gözlemliyoruz ve bu içgörüden yola çıkarak bölümde ses getiren çalışmalara imza atıyoruz. Gerçekleştirilen araştırmalar kapsamında, tüketicilerin % 76’sı iklim değişikliği konusunda tasa duyuyor. L’Oréal Türkiye olarak sürdürülebilirlik bizim için her alanda varlığını koruyor. Bu yaklaşımımıza gezegenimizin elle tutulabilir tabiat rejenerasyonu üzere bahisler da dahil yahut dijital dünyada karbon emisyonunu azaltmak da. Soruna hepimizin elini taşın altına koyması gereken bir durum olarak bakıyor, çalışmalarımızı da her alanda hızlandırarak bilim, teknoloji ve insan odağında sürdürülebilirliğe yeni bir boyut kazandırıyoruz. Bu ana başlıklar altında yürüttüğümüz çalışmaların sürdürülebilir bir dünya için itici güç olacağına inanarak yolumuza devam ediyoruz” dedi. L’Oréal Türkiye sürdürülebilirlik yaklaşımı ile dijital dünyada da karbon emisyonuna dur diyorDünyanın etrafını 6 bin sefer dolaşmaya muadil karbon emisyonunu engelledi‘Gücünü Teknolojiden Alan Sürdürülebilirlik’ başlığı altında dijital eko-sistemin yarattığı karbon emisyonunu sınırlamaya odaklanan L’Oréal Türkiye, 47 ülkede faaliyet gösteren Fransız start-up IMPACT+ ile iş birliği yaptı. L’Oréal ekosistemi içerisindeki tüm ülkelerde gerçekleştirilmesi planlanan iş birliğinin pilot ülkelerinden biri Türkiye oldu. Bu iş birliğiyle toplumsal medya, yayın içi görüntü ve programatik satın alma üzere tüm dijital medya aktivasyonlarında sera gazı emisyonlarını ölçen L’Oréal Türkiye, Maybelline New York ve Vichy ile gerçekleştirdiği kampanyaların sonuçlarını da açıkladı. L’Oréal Türkiye, bu iki markasıyla gerçekleştirdiği dijital kampanyalarda kreatif boyut optimizasyonu, kompleks görsel azaltımı ve hedeflemelerde yapılan aygıt ve irtibat optimizasyonuyla karbon salınımlarını yüzde 40’a varan oranda azalttı. Reklam bölümünde bugün için standartlaşmış bir karbon ayak izi hesaplaması manasında bir amaç belirlenmemiş olsa da küresel ölçekte en büyük dördüncü reklam veren olan L’Oréal sürdürülebilir dünya maksatları kapsamında dijital karbon emisyonunu azaltmak için kendi inisiyatifini hayata geçiriyor. L’Oréal, global olarak gerçekleştirdiği dijital çalışmalar ile de 2023 yılında dünyanın etrafını uçakla 6 bin kere dolaşmaya muadil olan 55 bin tonluk karbon emisyonunun önüne geçti.Dijital ekosistem emisyon salınımında araç trafiğini yakalayacak
- Küresel CO2 emisyonlarının 2022 yılı itibariyle %4’ü dijital ekosistemden kaynaklanıyor. Bu oran sivil havacılığın CO2 emisyonunun üstünde.
- Gelecek yıl sonunda dijital eko-sistemin CO2 emisyon oranının %8’e çıkması öngörülüyor. Bu oran ile global araç trafiğinin yaydığı CO2 emisyonu oranı yakalanmış olacak.
- Elektrikli araçlar, CNG yakıtlı araçlar ile nakliye üzere gün geçtikçe araç trafiğinde karbon emisyonunu sınırlayan teknolojiler üretilirken, 8K görüntü gösterimi, 5G’ye geçiş üzere sistemler dijital ekosistemin karbon emisyonunun artmasına yol açıyor.
- Dijital teknolojilerin her yıl güç tüketimlerindeki artış oranı ise %9.
- İnternette izlediğimiz görüntülerin neden olduğu sera gazı emisyonları 300 milyon ton CO2 muadilinin üzerine çıkmış durumda. Bu oran, İspanya'nın yılda yol açtığı toplam sera gazı emisyonuna eşit.
- İnternette izlediğimiz görüntüler, global karbon emisyonlarının yüzde 1'inden sorumlu.